.
::: digiGOP.nl :::

Ik verschoon mijn ondergoed
Gemiddeld
Meerdere keren per dag
1x per dag
Om de dag
3x per week
2x per week
1x per week
Minder dan 1x per week


login om te stemmen

Forum Operators


DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

FNV roept kabinet op: meer parkeerplaatsen nodig voor beroepschauffeurs


door: sportingact



Voor veel beroepschauffeurs lijkt het soms de enige uitweg in een situatie waarin ze geen parkeerplek kunnen vinden om de verplichte rustpauze te nemen. Hoewel begrijpelijk gezien het nijpende tekort aan parkeerplaatsen, zijn deze praktijken ronduit gevaarlijk en kunnen ze tot levensgevaarlijke situaties leiden. Rijkswaterstaat houdt dit probleem nauwlettend in de gaten en waarschuwt chauffeurs voor de grote risico’s van het parkeren op zulke onveilige plekken.

Het gebrek aan fatsoenlijke parkeerplaatsen dwingt vrachtwagenchauffeurs om steeds creatiever te worden in hun zoektocht naar een plek om te rusten. Vaak wijken ze uit naar de vluchtstrook of een toerit wanneer er geen parkeerplaatsen beschikbaar zijn. Dit gebeurt vooral langs drukke snelwegen zoals de A67, waar het tekort aan rustplekken groot is. Hoewel dit hen in staat stelt om te stoppen, brengen ze daarmee niet alleen zichzelf in gevaar, maar ook andere weggebruikers. De kans op ernstige ongevallen neemt hierdoor aanzienlijk toe.

Rijkswaterstaat is zich terdege bewust van deze problematiek en houdt de situatie op de Nederlandse snelwegen dan ook scherp in de gaten. De weginspecteurs van Rijkswaterstaat monitoren continu het wegennetwerk om dit soort risicovolle situaties zo snel mogelijk op te sporen en chauffeurs waar nodig aan te spreken. Zij hebben de taak om chauffeurs te waarschuwen dat het parkeren op vluchtstroken en toeritten niet alleen verboden is, maar ook levensgevaarlijk kan zijn. De vluchtstrook is bedoeld voor noodsituaties, zoals pech of een ongeval, en niet voor langdurige stops.

Weginspecteurs wijzen er daarnaast op dat vrachtwagenchauffeurs beter voorbereid op pad kunnen gaan door gebruik te maken van verschillende hulpmiddelen die beschikbaar zijn. Een van de belangrijkste adviezen die zij geven, is het gebruik van apps waarmee chauffeurs tijdens hun rit kunnen zien waar vrije parkeerplaatsen beschikbaar zijn. Deze apps bieden informatie over de beschikbaarheid van parkeerplekken in de buurt en kunnen zelfs helpen bij het van tevoren reserveren van een parkeerplaats. ‘Het plannen van je rustmomenten is cruciaal om te voorkomen dat je in een situatie komt waarin er geen fatsoenlijke parkeerplek meer beschikbaar is,’ aldus een woordvoerder van Rijkswaterstaat.

Hoewel apps en technologische hulpmiddelen een oplossing kunnen bieden, blijft het feit dat er in Nederland simpelweg te weinig parkeerplaatsen zijn voor het toenemende aantal vrachtwagens op de weg. Vooral in de avonduren en tijdens drukke periodes is er een groot tekort aan beschikbare rustplaatsen, en chauffeurs die zich strikt aan de rij- en rusttijdenwet willen houden, komen vaak in de knel. Dit probleem zorgt er uiteindelijk voor dat chauffeurs soms gedwongen worden om onveilige keuzes te maken, zoals parkeren op een toerit of vluchtstrook.

Naast de waarschuwingen van Rijkswaterstaat, doet de FNV Transport en Logistiek ook al geruime tijd een oproep aan de overheid om meer parkeerplaatsen voor beroepschauffeurs te realiseren. De vakbond stelt dat chauffeurs niet mogen worden gedwongen om in gevaarlijke situaties terecht te komen door een gebrek aan faciliteiten. Femke Janssen van de FNV benadrukt dat de verantwoordelijkheid hiervoor niet alleen bij de chauffeurs zelf ligt. ‘We kunnen chauffeurs niet in de steek laten door hen geen veilige parkeerplekken te bieden. Het risico dat zij nemen door te parkeren op plekken waar dat niet mag, is een direct gevolg van een tekort aan parkeervoorzieningen. De overheid moet hier actie op ondernemen,’ aldus Janssen.

‘Onze chauffeurs zijn onmisbaar voor de economie’, zegt Janssen. ‘Zij zorgen ervoor dat supermarkten bevoorraad worden en medicijnen in de apotheken liggen. Ze vormen een cruciale schakel in de logistieke keten. Maar die schakel komt nu onder druk te staan omdat zij niet in staat worden gesteld om hun werk veilig en volgens de regels uit te voeren. Dit is een situatie die door anderen is veroorzaakt en waar de chauffeurs nu de dupe van worden.’

De FNV roept de politiek dan ook op om snel met een oplossing te komen. ‘Het is niet alleen een kwestie van verkeersveiligheid, maar ook van het welzijn van de chauffeurs’, aldus Janssen. De vakbond blijft zich inzetten voor de belangen van beroepschauffeurs en zal het probleem van de parkeerplaatsen blijven aankaarten, totdat er daadwerkelijk een oplossing komt die recht doet aan de situatie van de chauffeurs.


Note van de redactie: Ze kunnen ook de talloze parkeerplaatsen heropenen, zoals Jool Hul, Bosberg en talloze anderen die ze hebben afgesloten omdat er homo-activiteiten plaatsvonden. Nou, als er een parkeerplaats is met dergelijke activiteiten weet ik zeker dat er geen lading diefstallen meer zullen gaan plaatsvinden. Bosberg is afgesloten na 1 klacht van 1 bewoner en een moord. Jool Hul langs de A1 hebben ze afgesloten omdat men vond dat vrachtwagens niet meer onder het verderop geplaatste ecoduct konden rijden. Klinkklare onzin. Ken iemand die een vrachtwagen heeft en die heeft het uitgeprobeerd en kon er gewoon onderdoor.
Als iemand nog wil beweren dat RwS niet discrimeert heb ik nog vele andere voorbeelden, maar die hou ik even voor mij.

[Bron: fnv.nl]



Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
3 reacties



Jouw Reactie
LOGIN als je een reactie wilt plaatsen
15-10-2024 06:44 In het artikel heeft niemand het over homo-overlast. Maar was een van de redenen waarom er zoveel gesloten werden door RwS. En die nog open zijn en ook een MOP is, ontdoen ze nu van alle bossages, bomen en struiken in het ziekelijke kader van LICHT EN ZICHT.
15-10-2024 00:41 Uhh is het niet Rijkswaterstaat die vele of bijna alle parkeerplekken heeft gesloten? En niet alleen omdat er geklaagd werd door automobilisten. Maar omdat de afvalbakjes te vol raakte en deze te vaak geleegd moesten worden .En dat de kosten hiervan te hoog werden. In plaats van grotere afvalbakken te plaatsen om de zogenaamde onkosten te drukken de boel maar dichtgooiden En gaven ze als reden of schoven de schuld naar de gemeenten. En dat op het moment dat de grenzen open gingen voor het Oostblok. En dat nu eindelijk het FNV en andere bonden zich hier op werpen is 20 jaar te laat Zoals gewoonlijk bij die vakbonden. En dan nu het gooien op Homo overlast. Ik heb 45jaar langs de weg gereden (ja als Chauffeur) En heb ze allemaal zien verdwijnen. Maar ja je kan er lang of kort over praten of zeuren Zij weten het toch beter. En de politie heeft er ook al helemaal geen begrip voor. Oplossingen genoeg maar ze luisteren niet en kijken allemaal de andere kant op. Ze lossen het maar lekker zelf op die Chauffeurs , Toch?
13-10-2024 17:49 Gooi het er maar uit dringt toch niet door bij rijks waterstaat met hun dikke olifantshuid
 



Ahoy Sailors

Ahoy Sailors

Handsome rugby players

Handsome rugby players

10 tips voor een betere homoseks

10 tips voor een betere homoseks
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2024 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie