.
::: digiGOP.nl :::

Weet je partner dat je vreemd gaat?
Ik ben single
Ik heb een partner en ben monogaam
Zij weet dat ik vreemd ga
Hij weet dat ik vreemd ga
Zij weet niet dat ik vreemd ga
Hij weet niet dat ik vreemd ga

login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

Mogelijk nieuw incident met homofoob geweld in Oostende

door: sportingact

Nadat vorige week iemand in elkaar is geslagen aan het Regenbooghuis in Oostende, is er mogelijk opnieuw een geval van homofoob geweld in de kuststad. Vannacht is een man aangevallen met een mes, het slachtoffer raakte lichtgewond. De betrokkene en getuigen verklaarden dat er sprake was van homohaat. Het parket voert een onderzoek.

Rond 2 uur in de nacht van vrijdag op zaterdag moest de politie van Oostende uitrukken omdat een man werd aangevallen met een mes. Het steekincident gebeurde aan het ontmoetingscentrum De Ballon in de Vuurtorenwijk, ook gekend als Opex.

"De man had enkele snijwonden en hij raakte lichtgewond", vertelt Eline Goeminne van de politie van Oostende. "Hij heeft verzorging gekregen in het ziekenhuis en daarna mocht hij opnieuw naar huis. We hebben nog niemand gearresteerd, maar we konden wel 2 verdachten in kaart brengen. Het parket onderzoekt de zaak verder."

En dat onderzoek zal zich ook toespitsen op homofobie, want in de verklaringen van slachtoffers en getuigen is sprake van homohaat. Of dat effectief het motief was bij deze steekpartij, zal het parket proberen te achterhalen.

Vorige week hebben minderjarigen al een man van 54 in elkaar geslagen aan het Regenbooghuis in de stad. Zij handelden vanwege homofobie. Aan het ontmoetingscentrum voor LGBTQI+-personen zijn al vaker problemen geweest.

[Bron: vrt.be]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
1 reacties

Jouw Reactie
LOGIN als je een reactie wilt plaatsen
9-11-2024 13:27 Wat moeten ze nog onderzoeken dan als getuigen homohaat hebben verklaard. Zullen we nu ook een keer starten met te melden om wat voor jongeren het zijn en net zoals het gemeentebestuur van Amsterdam te bang is om dat ook te melden. m.a.w. gewoon je kop in woestijn zand steken.

Dirty Dicks en The Eagle in the p

Dirty Dicks en The Eagle in the picture

Drie min­der­ja­ri­gen slaan

Drie min­der­ja­ri­gen slaan man in het ziekenhuis

Gay Audio/Visual Podcast Series

Gay Audio/Visual Podcast Series
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2024 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie