.
::: digiGOP.nl :::

What was your longest relationship?
a view days
1 week <> 4 weeks
1 month <> 3 months
3 months <> 6 months
6 months <> 1 year
1 year <> 3 years
3 years <> 6 years
6 years <> 10 years
10 years <> 20 years
20 years <> 30 years
More then 30 years

login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

God, ik ben gay

door: sportingact

Robbert Rodenburg deelt persoonlijke zoektocht in nieuwe KRO-NCRV documentaire

Robbert is gay en groeide op in een conservatief-christelijke gemeenschap. Op school werd hem geleerd dat je beter geen homo kunt zijn. En toen hij uiteindelijk toch uit de kast kwam, was dit een grote schok voor zijn omgeving. Heel lang heeft Robbert de gebeurtenissen van vroeger diep weggestopt, maar nu vindt hij het tijd om de confrontatie met zijn verleden aan te gaan. In God, ik ben gay volgt regisseur Linda Hakeboom de persoonlijke zoektocht van Robbert. Op donderdag 12 december, de avond voor Paarse Vrijdag, is de KRO-NCRV-documentaire te zien op NPO 3 en te streamen via NPO Start.

Met een Televizier-Ring op zak, duizenden volgers op social media en als presentator van succesvolle programma's lijkt Robbert Rodenburg alles mee te hebben. Maar ondertussen voelt Robbert zich niet volledig geaccepteerd, omdat je volgens de kerk waar hij vroeger naartoe ging geen uiting mag geven aan homoseksuele gevoelens. In God, ik ben gay deelt Robbert zijn eerlijke verhaal en laat hij voor het eerst een kant zien die Nederland nog niet van hem kent. Hij gaat het gesprek aan met zijn familie om antwoorden te krijgen op vragen waar hij al lang mee worstelt. Ook brengt hij een bezoek aan zijn middelbare school en zijn voormalige kerkgemeenschap. Is het misschien toch mogelijk om je als gay thuis te voelen binnen de kerk?

Robbert Rodenburg: “Deze documentaire beschouw ik als een groot cadeau aan mezelf, omdat ik eindelijk deal met ervaringen uit mijn verleden. Het was een ingewikkelde reis, een therapiesessie met publiek. Heel confronterend. Maar ik vind het belangrijk om mijn verhaal te delen, omdat ik hoop dat ik mensen die met dezelfde vragen worstelen kan inspireren en het gevoel kan geven dat ze niet alleen zijn."

KRO-NCRV bundelt krachten met COC
Naar aanleiding van de documentaire slaan KRO-NCRV en COC de handen ineen. Met als gezamenlijk doel: het creëren van een veilige plek voor de LHBTI+ gemeenschap. Een lesbrief over God, ik ben gay is onderdeel van COC’s Paarse Vrijdag-pakket. Zo bereikt de documentaire middelbare scholieren op meer dan duizend scholen in Nederland, die allemaal meedoen aan dé dag voor acceptatie op school. En begin december lanceert KRO-NCRV in samenwerking met COC een online platform met tips en inspirerende verhalen. Daarnaast vragen KRO-NCRV en COC samen aandacht voor Switchboard, COC’s platform waar iedereen in en buiten de regenbooggemeenschap terecht kan voor informatie, steun of een luisterend oor.

Sandra Hilster, mediadirecteur KRO-NCRV: “In God, ik ben gay zien we hoe belangrijk het is om te leven in een omgeving waar je jezelf kunt zijn, binnen het geloof en daarbuiten. Niet iedereen is zich daarbij bewust van de rol die je kunt spelen in het creëren van die veilige plek en daarom gaan we de samenwerking aan met COC. Samen willen we bewustwording creëren, handvatten geven en bouwen aan een toekomst waarin iedereen zich thuis en verbonden voelt.”

God, ik ben gay wordt geproduceerd door SimpelZodiak in samenwerking met KRO-NCRV.

God, ik ben gay is donderdag 12 december om 20:25 uur te zien bij KRO-NCRV op NPO 3 en te streamen via NPO Start.

[Bron: kro-ncrv.nl]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
2 reacties

Jouw Reactie
LOGIN als je een reactie wilt plaatsen
14-11-2024 12:22 Ik zal nooit, never verantwoording afleggen aan god, wie dat ook moge zijn.
14-11-2024 08:44 Mijn mening hoor 😁🫶🏽, maar God is de laatste die ik zou zeggen als je begrijpt wat ik bedoel lol. Ik vind het altijd apart gay zijn en gelovig. Een soort van water heeft een relatie met vuur en die twee vechten constant met elkaar om het te blussen (3000 jaar verder is water nog steeds het vuur aan het bevechten lol). Ik vind het zonde van mijn energie om anderen te overtuigen dat jij er wel mag zijn (daarom heb ik op mijn leeftijd nog steeds geen grijze haren en geen gaatjes in mijn mond ✨🦷✨🧑🏽‍🦱👋🏽haha lol). Mi boy, who cares wat anderen vinden! Ik persoonlijk hang niet met die soort dat mij niet accepteert om wie ik ben. Maar ik ben ook geen kudde dier (me anders voordoen in een menigte om erbij te horen enz)😁. Ik heb dat wel gedaan (zeer streng christelijk opgevoed) totdat ik op mijn eigen ben gaan wonen en eindelijk kon zijn wie ik ben. Je gaat dood zonder je huis en dure auto dussss. Het betekend we zijn allemaal hetzelfde geboren en gaan allemaal hetzelfde ongeacht wat (rijk, arm, gelovig, ongelovig, geaardheid enz). Dus je onnodig druk maken om wat anderen van je vinden, alleen wat jij vind is wat telt. Dat gezegd te hebben doe wat je wil doen en heel veel succes en sterkte gewenst 😘🫶🏽👍🏽. Ik ga ernaar kijken om je te steunen 😁🙏🏽🤞🏽

In Nieuwezijds: Amsterdams Gay Sa

In Nieuwezijds: Amsterdams Gay Sauna, Badhouse & Top Gay Cruising Spot

Dirty Dicks en The Eagle in the p

Dirty Dicks en The Eagle in the picture

Drie min­der­ja­ri­gen slaan

Drie min­der­ja­ri­gen slaan man in het ziekenhuis
::: digiGOP.nl :::
Reacties

BigiBoy > Die soort heb je altijd gewoon negeren net alsof hij lucht is 🙄. Hannes moet zijn Kanis dicht houden 🤭. Drop it like a tart! Ik plaatst het (drop het op insta) en kijk niet meer achterom 😁. Who cares! Gewoon je ding doen en de meeste kijken niet eens meer naar de reacties dussss😁🫶🏽👍🏽. Hannes heeft een piemel nodig haha (of een poen/vagina). Hannes doet zijn naam eer aan en zit te hannesen dussss 🥱😴. Daarom moeten ouders voorzichtig zijn met de naam die zij voor hun kind kiezen woei 🤭😜. Plus Gay betekend vrolijk en kleurig en sommige kunnen niet tegen al die vrolijkheid. En dat is niet jou maar hun probleem. Joe Joe (houdoe)😘👋🏽 >> klik om naar topic te gaan" class="klein"> Die soort heb je altijd gewoon negeren net alsof hij lucht is 🙄. Hannes moet

© digiGOP.nl 2002 - 2024 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie