.
::: digiGOP.nl :::

Ik kom op het forum
Voor de fotoseries
Voor de leuke (niet xxx) artikelen
Voor de XXX content
Voor de tips over seks en lichaam
Voor de roddels
Voor het homo nieuws
Voor de Lgbtq films (tips)
login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

Meine Damen und Herren verbannen in Duitsland bij de ARD

door: sportingact

We zijn al het belangrijke uit het oog verloren door genderpraatjes

Een decennialange traditie in het Duitse journaal ’Tagesschau’ kwam eind november vorig jaar ten einde en daar zijn de kijkers erg ontevreden over. Zij willen hun ’dames en heren’-begroeting terug.

’Tagesschau’ is het journaal van de Duitse ARD-omroepen, dat veertien keer per dag nieuwsupdates brengt op zender Das Erste. De eerste uitzending dateert al van 1952 en decennialang werden de kijkers begroet met het zinnetje „Goedendag, dames en heren, ik heet jullie welkom bij Tagesschau.”

Sinds 21 november 2024 werd dat zinnetje echter aangepast naar „Goedendag, ik heet jullie welkom bij Tagesschau.” Hetzelfde, maar dus zonder de „dames en heren.” „De aanpassing werd gedaan op basis van kwalitatief publieksonderzoek en komt overeen met het verlangen naar een meer authentieke en meer toegankelijkere aanpak”, zegt een woordvoerder van producent NDR tegen Bild.

Volgens de Duitse krant vinden veel kijkers de verandering echter maar helemaal niets. Integendeel: „tal van kijkers hebben met ons contact opgenomen omdat ze de oude begroeting terug willen”, schrijft Bild. „Ons publiek gelooft niets van dat publieksonderzoek.”

De krant citeert vervolgens enkele lezers. „Breng ’dames en heren’ terug. Dat is wat ik wil, dat is wat de meerderheid wil. Zoals het altijd was, was het goed”, zegt een van hen. „Ik vraag me af waar dit allemaal over gaat. We zijn de belangrijke dingen uit het oog verloren door al het genderpraatjes en de politiek correcte taal”, zegt iemand anders. „Elk ander kijkersonderzoek is tegen deze waanzin. Ik denk niet dat de wil van de kijker hier een rol heeft gespeeld.”

Hoeveel mensen er daadwerkelijk over de kwestie werden ondervraagd is niet duidelijk. De redactie van ’Tagesschau’ verklaart voortdurend in contact met haar publiek te staan en regelmatig „representatieve” enquêtes uit te voeren.

Woordvoerder Jens Riewa, al sinds 1991 presentator van het journaal, is nog niet aan de verandering gewend, zo bleek zaterdagochtend nog toen hij over zijn woorden struikelde tijdens de begroeting. „Goedemorgen, d… euh...”, klonk het voor het even stil werd. Vervolgens corrigeerde Riewa zich: „Ik heet jullie welkom bij Tagesschau.”

[Bron: div media]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
1 reacties

Jouw Reactie
LOGIN als je een reactie wilt plaatsen
5-1-2025 16:11 Ben ik het wel mee eens. Stations in Nederland mag van mij ook de beroeting Dames en Heren in plaats van 'Beste Reizigers', wel weer terugkomen.

Acht LA-agenten ontslagen na mass

Acht LA-agenten ontslagen na massale cover-up van politie voor het slaan van trans man

Top 15 Italian Gay Movies To Stre

Top 15 Italian Gay Movies To Stream Right Now!

Matt Damon over zijn "homoseksuel

Matt Damon over zijn
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2025 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie