.
::: digiGOP.nl :::

Ik kom op het forum
Voor de fotoseries
Voor de leuke (niet xxx) artikelen
Voor de XXX content
Voor de tips over seks en lichaam
Voor de roddels
Voor het homo nieuws
Voor de Lgbtq films (tips)
login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

Homohaat krijg je niet weg met 120 uur taakstraf

door: sportingact

Homofobe vlogger krijgt straf voor beledigen trampassagier en oproepen tot aanslag moskee

De Haagse relvlogger Valentino Basili is vrijdag door de rechter veroordeeld tot 120 dagen cel, waarvan 105 dagen voorwaardelijk. Ook kreeg hij een taakstraf van 120 uur. De man krijgt die straf voor onder meer het beledigen van een trampassagier en groepsbelediging van homoseksuelen.

'Bah bah, wat een kankerhomo ben jij, nog witte nagellak op zijn tenen ook', was in augustus te horen en te zien in een filmpje dat Basili zelf maakte in een Haagse tram. 'Toen een andere reiziger zei dat de verdachte normaal moest doen, beledigde hij homoseksuelen als groep vanwege hun homoseksuele gerichtheid', zegt de rechtbank.
Hansi B., zoals de in Duitsland geboren man echt heet, zette het filmpje zelf online. Het werd meer dan twee miljoen keer bekeken. De verdachte verklaarde tegenover de rechtbank dat het niet zijn bedoeling was om een groep mensen te beledigen.

De rechtbank ziet dat anders: 'De uitlatingen van de verdachte zijn zeer kwetsend en druisen in tegen de in deze samenleving gerespecteerde normen en waarden. Zij dragen bij aan een klimaat van onverdraagzaamheid en zijn daarmee uiterst ongewenst en laakbaar.'
Volgens de rechter durft het slachtoffer zich sinds het incident niet meer alleen met het openbaar vervoer te reizen. De rechtbank noemt het verder 'bijzonder kwalijk' dat B. het filmpje zelf online heeft gezet.

De man is ook veroordeeld voor opruiing tot een terroristisch misdrijf. Op 30 april vorig jaar plaatste hij een oproep in een Telegramgroep om een dodelijke 'genocide-aanval' op de bezoekers van een moskee te plegen. Hansi B. verklaarde hierover dat iemand anders dat bericht moet hebben geplaatst.
Maar de rechter gelooft daar niets van. 'De inhoud van de berichten geplaatst onder de gebruikersnaam van de verdachte, waaronder de genoemde uitspraak, sluit naadloos aan op de strekking van zijn boodschap op de video.'

Voor de rechtbank staat vast dat B. de teksten zelf heeft gedeeld. 'Hij had het daarbij gemunt op de moslimgemeenschap met de bedoeling om hen ernstige vrees aan te jagen. De rechtbank vindt dit opruiing tot een terroristisch misdrijf.'

[Bron: omroepwest.nl]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
1 reacties

Jouw Reactie
LOGIN als je een reactie wilt plaatsen
2-2-2025 09:35 120 uur voor homohaat en haat tegen een moskee met een terroristisch motief. Dan rijmt die 120 uur taakstraf niet. Er moet kennelijk eerst iets ergers gebeuren willen Nederlandse rechters pas echt aan het werk gaan.

Ik vind jou leuk, en ik jou

Ik vind jou leuk, en ik jou

Britse zangeres Marianne Faithful

Britse zangeres Marianne Faithfull (78) overleden

Shirtology Lingerie - 90s Fashion

Shirtology Lingerie - 90s Fashion Flashback
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2025 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie