.
::: digiGOP.nl :::

Have you ever been cheated on?
Yes, and I left his ass
Yes, but I forgave him and gave him a second chance
I haven't caught him cheating, but I suspect that he may have cheated on me
Never

login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

Ze wilden hen straffen en pijn doen

door: sportingact

Proces gestart tegen duo dat homo's in de val lokte via Grindr

Voor de Brusselse correctionele rechtbank is gisteren het proces van start gegaan tegen 2 jongemannen die ervan verdacht worden minstens 8 homo's te hebben beroofd na contact via de dating-app Grindr. Terwijl de verdachten het homofoob karakter van de feiten ontkennen, zijn de advocaten van Unia ervan overtuigd dat het om doelgerichte aanvallen op homo's ging.

Volgens het federaal gelijkekansencentrum Unia, dat zich burgerlijke partij heeft gesteld, is er geen twijfel mogelijk: de slachtoffers werden enkel en alleen uitgekozen op basis van hun seksuele geaardheid. "De beklaagden gebruikten uitsluitend Grindr, een applicatie voor homoseksuele mannen", pleitte meester Olivia Venet namens Unia. "Ze lokten de slachtoffers naar een park, waar ze hen opwachtten, in elkaar sloegen, beledigingen naar het hoofd slingerden en beroofden. Uit het geweld blijkt duidelijk dat ze de slachtoffers wilden straffen en pijn doen."

De feiten deden zich voor tussen april en juni 2024. De 2 19-jarige beklaagden zouden toen samen met een minderjarige kompaan slachtoffers hebben aangevallen in een park in Brussel. Eén van de slachtoffers verloor meerdere tanden en moest geopereerd worden. Verschillende slachtoffers werden onder bedreiging van een mes gedwongen hun bankkaart en pincode af te staan, waarna er geld van hun rekening werd gehaald.

Beide beklaagden gaven tijdens hun verhoor in de rechtbank toe dat ze betrokken waren, maar probeerden hun aandeel te minimaliseren. Ze ontkenden dat de slachtoffers werden gekozen vanwege hun geaardheid. "Ik heb geen probleem met homo's", verklaarde 1 van hen. "We gebruikten Grindr omdat dat makkelijker te manipuleren is dan andere applicaties, zoals bijvoorbeeld Tinder. Je kan valse profielen aanmaken zonder identiteitscontrole."

De verdachte beweerde bovendien dat hij dacht dat de slachtoffers pedofielen waren. "Ik was toen heel radicaal in mijn denken”, liet hij woensdag optekenen. "Ik had profielfoto’s gebruikt van jonge mannen en ging ervan uit dat wie daarop reageerde een pedofiel was. Ik wilde mijn eigen vorm van justitie uitvoeren."

De 2e beklaagde gaf toe betrokken te zijn geweest bij 3 feiten, maar ontkende elk wapengebruik. "Ik wist dat iemand ging opdagen via Grindr en dacht dat het om een pedofiel ging. Ik heb geen problemen met homoseksuelen", stelde hij. "Iedereen moet doen wat hij wil."

De burgerlijke partijen geloven die uitleg niet. "Ze presenteren zich als 'pedojagers', maar het enige wat ze deden was homoseksuele mannen in de val lokken en beroven", reageerde meester Chloë Georgiev. "Tijdens het chatten via Grindr hebben ze zich nooit als minderjarige voorgesteld, hun verhaal klopt niet."

Unia drong er bij de rechtbank op aan dat het homofoob motief als verzwarende omstandigheid wordt erkend. "We zien een toename van gewelddaden tegen holebi's", aldus Venet. "Deze golf van homofobe agressie moet ernstig worden genomen en streng worden bestraft. Het is absoluut onaanvaardbaar dat mensen worden overvallen enkel en alleen om wie ze zijn."

Het proces wordt op 28 mei hervat met de pleidooien van de overige burgerlijke partijen, waaronder de slachtoffers zelf. Daarna volgt de vordering van het parket, waarna de verdediging het laatste woord krijgt.

NOTE: DIGIGOP blijft benadrukken om zeer voorzichtig te zijn met het reageren op GRINDR of welke app dan ook en al helemaal niet afspreken in een park maar ergens in een stad met veel mensen om je heen. De knul die je meelokt is in het echt niet de prins op een wit paard maar een aanloop tot mogelijke vervelende gevolgen, en zeker in een park.

[Bron: vrt.be]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
0 reacties

Boys Of Summer

Boys Of Summer

Life of a Male Concubine in the O

Life of a Male Concubine in the Ottoman Empire

De Kiloknallers in actie

De Kiloknallers in actie
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2025 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie