3-6-2025 - ALGEMEEN
Amerikaanse acteur Jonathan Joss (59) doodgeschoten, echtgenoot wijst op homofoob geweld
door: sportingact
De Amerikaanse acteur Jonathan Joss (59), bekend van 'King of the Hill' en 'Parks and recreation', is zondagavond doodgeschoten aan zijn huis in San Antonio, Texas. Dat meldt de politie aan Amerikaanse media. Volgens Joss' echtgenoot gaat het om homofoob geweld, maar de politie ontkent dat.
Rond 19 uur zondagavond werd de lokale politie in San Antonio in de Amerikaanse staat Texas opgeroepen voor een schietpartij. Toen de agenten ter plaatse kwamen, lag de Amerikaanse acteur Jonathan Joss (59) zwaargewond tegen de straatkant aan zijn vroegere huis. Hij overleed even later ter plaatse aan zijn verwondingen.
Volgens zijn echtgenoot Tristan Kern de Gonzales gaat het om homofoob geweld, waarvan het koppel al langer het slachtoffer is. "Ons huis werd in januari in brand gestoken. Mensen in onze buurt dreigden dat al 2 jaar te doen", zo schrijft hij op Facebook.
Zondagavond gingen Joss en Gonzales even langs hun vroeger huis in San Antonio om de post op te halen. Aan de voordeur vonden ze de schedel terug van een van hun 3 honden die omkwamen bij de brand, schrijft Gonzales.
"Zowel mijn echtgenoot als ik begonnen te roepen en wenen. En dan kwam er plots een gewapende man op ons af. Hij riep ons homofobe beledigingen toe en richtte zijn geweer op ons. Toen de man een schot loste, duwde Jonathan mij aan de kant. Hij heeft me gered", klinkt het.
Gonzales benadrukt dat het pas getrouwde koppel zelf niet gewapend was en niemand bedreigde. "Jonathan is vermoord door iemand die het beeld van 2 mannen die elkaar graag zien niet kon uitstaan", besluit hij.
De politie zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat de moord gerelateerd is aan Joss' geaardheid. Ze heeft wel meteen een 56-jarige verdachte aangehouden, die intussen aangeklaagd is voor de moord op Joss.
[Bron: vrt.be]
Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien