.
::: digiGOP.nl :::

Weet je partner dat je vreemd gaat?
Ik ben single
Ik heb een partner en ben monogaam
Zij weet dat ik vreemd ga
Hij weet dat ik vreemd ga
Zij weet niet dat ik vreemd ga
Hij weet niet dat ik vreemd ga

login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

Femke Halsema’s erotisch centrum pal naast A10 wankelt

door: sportingact

D66 keert zich tegen omstreden plannen

Wordt het lot van het omstreden erotisch centrum al bezegeld in het verkiezingsprogramma van de Amsterdamse D66-fractie? In stadsdeel Zuid heeft de partij zich uitgesproken tégen het plan, het is nu de vraag of het algemene verkiezingsprogramma - voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar maart - dat nog zal corrigeren.

Vorige maand stemden D66’ers in stadsdeel Zuid unaniem in met een standpunt dat haaks staat op een gigantisch erotisch centrum. Zij willen liever kleinschaligere locaties.

De gekozen locatie pal naast de A10 vinden zij niet logisch. „De afstand tot het uitgaansleven, de verwachte verkeersdruk en de belasting voor de buurt maken het risico op negatieve impact te groot.”

Daarmee is D66 in stadsdeel Zuid tégen. „De leden van D66 Zuid zeggen volmondig ’nee’ tegen dit plan op deze plek. Ik steun dat volledig. Wij zien de problemen op de Wallen ook, maar kiezen voor kleinschalige oplossingen, zoals nu al in Zuid.”, zegt Dirk van Leeuwen, fractievoorzitter in het stadsdeel.

„Dat sluit naadloos aan bij het advies dat D66’er Winnie Sorgdrager eerder gaf voor Utrecht: veiligheid en draagvlak gaan vóór grootschaligheid.”

Alles hangt nu af van de vrij complexe ledendemocratie in de partij. De deelafdelingen in de stadsdelen mogen namelijk zelf een ’gebiedsgericht deel’ schrijven in het verkiezingsprogramma. De stadsbrede ledenvergadering mag daar alleen wijzigingen in aanbrengen, als het stadsdeelstandpunt ’strijdig’ is met de rest van het programma.

Aangezien veel leden van D66 in stadsdeel Zuid wonen, zullen de partijgenoten in de andere stadsdelen dus de handen ineen moeten slaan om het standpunt over het erotisch centrum te wijzigen. Als ze dat überhaupt willen. Ondertussen zullen de leden uit Zuid juist proberen om hun standpunt over het erotisch centrum in het stadsbrede programma te krijgen.

Een woordvoerder van D66 benadrukt dat het standpunt van de leden in Zuid nog niet het besluit van de hele partij is om tegen het erotisch centrum te zijn. Hij noemt het ’niet echt een verrassing’ dat de deelafdeling tegen is.

„Het stedelijke verkiezingsprogramma wordt nog geschreven, door andere mensen”, zegt hij. Uiteindelijk komt er één standpunt. „We hebben één verkiezingsprogramma, waar geen tegenstrijdigheden in staan. Het is aan de Amsterdamse leden uiteindelijk om te bepalen wat daar in komt.” De allesbepalende afdelingsvergadering is op 18 oktober.

Tot nu toe stelt D66 zich kritisch op ten opzichte van het plan, maar gaat de partij desondanks wel steeds weer een stapje verder mee in de uitwerking. De vraag is echter of D66 het zich kan permitteren om vóor het erotisch centrum te zijn. De beoogde locatie van het erotisch centrum is in Amsterdam-Zuid, het stadsdeel waar traditiegetrouw veel kiezers voor D66 of de VVD gaan.

In een recente peiling van De Telegraaf strijden de partijen om de derde plaats na PvdA en GL. Als het erotisch centrum een hot issue blijkt bij de verkiezingen, kunnen de stembussen in Amsterdam-Zuid doorslaggevend zijn. De VVD is fel tegenstander van het megabordeel en zou er zelfs een breekpunt van willen maken in de formatie van een nieuw college.

Zonder D66 zal het moeilijk zijn om een meerderheid te vinden voor het erotisch centrum, omdat ook andere partijen kritisch of ronduit tegen zijn. Ook onder buurtbewoners en sekswerkers is weinig enthousiasme te bespeuren.

De grootste voorstander is Femke Halsema. Hoewel zij officieel zegt dat ze simpelweg het coalitieakkoord uitvoert, wordt het plan gezien als een persoonlijk speerpunt van de burgemeester.

[Bron: telegraaf.nl]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
0 reacties

London Pride Parade 2025

London Pride Parade 2025

Deze homofilm uit 1919 was bijna

Deze homofilm uit 1919 was bijna voorgoed uitgewist

My Spicy Gay Sauna Experience in

My Spicy Gay Sauna Experience in Lisbon
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2025 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie