24-12-2024 - ALGEMEEN
Max Colombie slachtoffer van homohaat na optreden
door: sportingact
Minstens 25.000 zagen maandagavond Oscar and the Wolf optreden op de Warmste Week in Brugge. Een concert vol vreugde, maar wel eentje met een bittere nasmaak. Op Instagram vertelt zanger Max Colombie namelijk hoe hij het slachtoffer werd van homohaat. “Ik had net opgetreden op de Warmste Week en maakte me klaar om naar huis te gaan”, schrijft hij. “Ik stond bij mijn auto op de parking backstage en plots kwam er een kerel met zijn vrienden voorbij het hek. Hij begon te schreeuwen: ‘Vuile kankerhomo, ik kom jou vermoorden.’ Hij werd zo agressief en wilde het hek openen zodat hij me kon aanvallen. Ik ben snel in mijn auto gesprongen en vertelde mijn vriend dat hij meteen moest vertrekken. Ik was doodsbang. Gelukkig konden we wegrijden voor hij de kans had om door het hek te komen.”
Dat het incident net plaatsvond op de Warmste Week, dat staat voor liefde en verbinding, is extra pijnlijk. “Op zo’n evenement komen we net samen om tegen dit soort dingen te vechten. Maar ik wilde jullie er bewust van maken dat temidden van dit allemaal, mensen nog steeds dagelijks dit soort dingen meemaken. Ik ben zo dankbaar dat we vanavond samen vrede, liefde en acceptatie konden delen en dat we een omgeving hebben gecreëerd waar liefde en samenzijn alles overwint. Maar alsjeblief, laat ons op deze manier blijven samenkomen en bewustzijn creëren dat deze gevechten nog niet gewonnen zijn. Maar elke keer komen we een stapje dichter. En de liefde zal altijd winnen.”
Toch deed Max Colombie nog geen aangifte bij de politie. “We raden hem aan om toch aangifte te komen doen", zegt woordvoerster van de Brugse politie Lien Depoorter. “We hebben nu te weinig informatie om een zinvol proces-verbaal op te stellen. We hebben namelijk geen tijdstip en ook geen exacte locatie. Een getuigenis zou dus heel nuttig zijn. Hij kan aangifte doen bij de politie in de buurt.”
Ondanks alles blijft Colombie positief. “Ik ben nog steeds de persoon die op een wolkje naar huis gaat, denkende aan de 25.000 mensen en die oceaan van liefde die ik van jullie gekregen heb. En ik ben zo blij, want vanavond hebben wij gewonnen.”
Het bericht werd tijdelijk door Instagram zelf verwijderd, maar staat intussen terug online.
[Bron: hln.be]
Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien