.
::: digiGOP.nl :::

Ik kom op DG voor:
De profielen
De adressen
Het forum
De verhalen
De agenda
De gratis tickets
De fotoseries
De XXX
Te cruisen
login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

Eigenaar Richard (40) van café Bonaparte overleden

door: sportingact

Er was eerst enige verwarring over zijn toestand en een bericht op Facebook over zijn overlijden werd met kracht ontkent. Maar helaas.

Donderdagavond om 21:50 uur is Richard Opsteegh, eigenaar van het bekende gay- en dragcafé Bonaparte, in het ziekenhuis overleden. Het café aan de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam-Centrum is tijdelijk gesloten. Waaraan hij is overleden, is niet bekend.

'Met diep verdriet' deelt café Bonaparte rond 02:00 uur 's nachts op Facebook dat hun 'geliefde Richard' en 'Mother of the House' is komen te overlijden. Diezelfde dag deelde het dragcafé in een bericht nog dat het tijdelijk zou sluiten, omdat Opsteegh, ook wel bekend als Miss Bonaparte, onverwacht in het ziekenhuis moest worden opgenomen.
"Richard is het kloppend hart van ons café: een inspirerende kracht, een bron van liefde en een veilige thuisbasis voor velen. Op dit moment nemen wij de tijd om er voor hem te zijn, in volle steun en zorg", schrijft het café in beide Facebookberichten.

Uit eerdere berichten op Facebook van vrienden bleek al gauw dat Richard ernstig ziek was. Hij zou aan de beademing hebben gelegen.

"Wij nemen de tijd om te rouwen, te herinneren en te eren wie hij was – voor ons en voor zovelen", schrijft het café in het overlijdensbericht. "Bedankt voor jullie begrip en steun in deze moeilijke periode. Meer informatie over een herdenking volgt binnenkort. Tot die tijd zal de Bonaparte in ieder geval dicht blijven." Café Bonaparte wordt overladen met steunbetuigingen en condoleances.

Het is de tweede keer dat het café tijdelijk is gesloten. Op 15 juni 2023 zag Richard zijn levenswerk in vlammen opgaan bij een grote brand. Het heeft een lange tijd geduurd voor het café hier weer van was opgekrabbeld.
Richard vertelde toentertijd veel last te hebben van de brand. “Ik slaap heel slecht en heb echt slaappilletjes nodig. Ik heb telkens nachtmerries. Er zit iets in m’n hoofd waardoor ik bang ben dat het weer gebeurt.”

[Bron: rijnmond.tv]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
0 reacties

Homohaat 17 april 2025

Homohaat 17 april 2025

Boys Of Summer

Boys Of Summer

Life of a Male Concubine in the O

Life of a Male Concubine in the Ottoman Empire
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2025 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie