.
::: digiGOP.nl :::

Have you ever been cheated on?
Yes, and I left his ass
Yes, but I forgave him and gave him a second chance
I haven't caught him cheating, but I suspect that he may have cheated on me
Never

login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

jongeren op fatbikes schoppen al weken tegen de voordeur

door: sportingact

Een groepje jongeren, vaak op fatbikes, heeft het gemunt op het Tilburgse bestuurslid van het COC Suzan Foster. Ze schoppen al weken tegen de deur van de trans vrouw, waarna ze wegscheuren. „Ik ben wel wat gewend, maar door deze acties sta ik strak van de spanning.”

„Sinds begin juli terroriseert een groepje jongeren mij”, vertelt ze. „Ze zijn volgens mij nog niet eens zestien. Ze fietsen langs in groepjes, schoppen zo hard als ze kunnen tegen mijn deur en gaan er snel vandoor.”

Foster is bestuurslid van het COC en op dit moment waarnemend voorzitter van de belangenorganisatie voor lhbti’ers. Ze heeft een regenboogvlag boven haar deur in de Meelstraat hangen en vermoedt dat de intimidatie daardoor is begonnen.

Ze sprak de jongens een keer aan op de hoek van haar straat, nadat er weer eens tegen haar deur was getrapt. Ze vroeg of dit kon ophouden, omdat ze het als zeer intimiderend ervaarde. In plaats van een gesprek, kreeg ze de woorden ‘kankerhomo en kuttrans’ te horen.

„Daar zit volgens mij de kern waarom ze er nu een sport van lijken te hebben gemaakt”, vermoedt ze. „Omdat ik er wat van zei en ze mijn reactie zagen.”

Ze hoopte dat het na de schoolvakantie wel zou stoppen. Maar als ze terugkijkt op de afgelopen week, ging er geen avond voorbij waarop de groepen niet langs haar deur kwamen.

,,Als ik een fatbike of elektrische fiets door de straat zie rijden, voel ik de adrenaline al door mijn lichaam gieren. Is het weer zo laat?’’, vraagt ze zich dan af. Ze ging in 2000 in transitie en heeft naar eigen zeggen in al die jaren een dikke huid gekregen. ,,Natuurlijk is er weleens wat naar me gescholden, alleen deed me dat meestal niet zoveel. Maar wat er nu gebeurt, ervaar ik als extreme intimidatie.’’

Zij deed meerdere keren melding bij de politie, evenals haar buurtgenoten. De politie kwam langs voor een gesprek met haar, maar dat leverde niets op. Het was onduidelijk wie de jongens waren. Ze installeerde camera’s op haar voorgevel en deed zaterdag met beelden aangifte. Sindsdien volgden er nog drie luide knallen.

Hoewel het niet vaak in het nieuws komt, vinden in Tilburg geweld en pesterijen tegen lhbti’ers regelmatig plaats, weet Anne Marie Mulders, voorzitter van COC Tilburg-Breda. „Een transvrouw is zelfs in detransitie, omdat ze in Tilburg op straat werd geschopt. Pasgeleden zijn twee jongeren om vier uur ’s nachts aangevallen. Laatst sprak ik ook mensen die zijn verhuisd, omdat hun auto steeds werd bekrast.”

Er wordt niet altijd melding gedaan, omdat niet iedereen denkt dat dit iets oplevert. Tijdens het fietsprotest afgelopen zaterdag in de binnenstad van Tilburg eisten de Dolle Mina’s aandacht voor de intimidatie die vrouwen en lhbti-personen regelmatig ervaren op straat.

Volgens Foster wakkert de landelijke politiek polarisatie aan. Zo lag de aankomend BBB-minister Gouke Moes de afgelopen dagen onder vuur, omdat hij een regenboogpad ‘provocerend’ noemde, nadat het in Appingedam vorig jaar beklad werd met hakenkruizen. Later zei hij dat hij dat anders had moeten formuleren.

„Je ziet dat de acceptatie voor lhbti’ers in de maatschappij achteruitgaat”, zegt Foster. „Dan is het niet vreemd dat kinderen dat overnemen en minder snel het idee hebben dat wat ze doen transfoob is.”

De scharnieren van haar voordeur zijn inmiddels verbogen. Een paar houten latjes aan de voorkant hebben losgelaten. De buurtcommissie houdt donderdagavond een bijeenkomst over de incidenten. Daarin proberen ze te achterhalen wie de ouders zijn en jongerenwerk te betrekken.

De politie laat in een reactie weten op de hoogte te zijn van de situatie en doet onderzoek.

[Bron: bd.nl]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
1 reacties

Jouw Reactie
LOGIN als je een reactie wilt plaatsen
5-9-2025 10:18 Zullen we een keer stoppen met het blurren van die koppies van die ettertjes?

Sorry als het mensen pijn heeft g

Sorry als het mensen pijn heeft gedaan

Koen Kardashian breekt taboe.....

Koen Kardashian breekt taboe........

jongeren op fatbikes schoppen al

jongeren op fatbikes schoppen al weken tegen de voordeur
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2025 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie