.
::: digiGOP.nl :::

Kom jij altijd klaar als je seks hebt?
ik ben...

Hetero: Ja altijd
Bi: Ja altijd
Homo: Ja altijd
Hetero: Bijna altijd
Bi: Bijna altijd
Homo: Bijna altijd
Hetero: Bijna nooit
Bi: Bijna nooit
Homo: Bijna nooit
Hetero: Nooit
Bi: Nooit
Homo: Nooit


login om te stemmen

Forum Operators


DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

Homohaat in Rotterdam: ondernemer geterroriseerd door groep jongeren


door: sportingact



Het pand van Gaytoys in het centrum van Rotterdam is dichtgetimmerd. De eigenaren hebben dit gedaan omdat ze naar eigen zeggen al ruim een week worden geterroriseerd door een groep jongeren. Reden? Homohaat, aldus ondernemer Piet Gamelkoorn.
"Het is een haat crime, anders kan ik het niet zeggen," zegt de aangeslagen Rotterdammer. "Het is vorige week woensdag begonnen met de deur open gooien en 'viezeriken' en 'k*homo' roepen. Ze hebben naar binnen gespuugd, een blikje limonade naar binnen gegooid, de snoeptrommel van de balie gegooid. En keihard op het raam geslagen."

Ook zijn de jongens via een bouwstelling de luifel opgeklommen, waar ze vier regenboogvlaggen hebben weggehaald. Twee zijn op de Westblaak teruggevonden, vertrapt en met kapotte stokken. Een vlag heeft hij kunnen veiligstellen, maar die stopt hij voorlopig uit voorzorg niet meer in de vlaggenmast.

Volgens Gamelkoorn vallen de jongens hem bijna dagelijks lastig, steeds in wisselende groepjes van drie tot vijf personen. Aangestuurd door een jongeman in een groen trainingspak. "We hebben de politie gebeld en aangifte gedaan. Ze adviseerden ons om 112 te bellen als het weer zou gebeuren, maar die jongens zijn zo vlug als water. En tegen de tijd dat de politie er is, zijn ze allang gevlogen."

In het verleden heeft de winkel aan de Keerweer vaker met incidentjes te maken gehad. "Seks maakt altijd lacherig. Poepie en piessie, daar reageren mensen op. Maar dat waren kleine incidenten. Dit is structureel. Ik kan het alleen maar als homohaat wegzetten."
Het gaat de eigenaar allemaal duidelijk niet in de kouwe kleren zitten. Hij zegt op zijn laatste benen te lopen en schiet vol tijdens het gesprek. "Ik word volgende maand 80 jaar. Dat ik dit nog zou meemaken, had ik nooit verwacht."

Terwijl hij in zijn lange carrière in de homoscene toch heel wat gewend is. Zo was hij eigenaar van bekende homohorecagelegenheden als Gay Palace, Café Keerweer, Solo en Shaft. Ook had hij een gaysauna. Maar inmiddels ziet hij de homohaat toenemen. "Het is een algehele teloorgang van onze maatschappij. Er is weinig begrip voor anders denkenden. Dat is een droevige constatering en het maakt me machteloos."

Voorlopig houdt hij de deur op slot en kunnen klanten pas naar binnen als ze hebben aangeklopt. Ook heeft hij zijn winkelpui dichtgetimmerd. "Veiligheid voor alles. Maar we laten ons niet op de kop zitten. Door de publiciteit te zoeken wil ik verbaal terugvechten. Mijn winkel sluiten zal ik nooit doen. Dat is de ultieme overgave."

[Bron: rijnmond.nl]



Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
0 reacties

Jerking off in the train...he is

Jerking off in the train...he is a daredevil

My Nephew Did This To Me When I W

My Nephew Did This To Me When I Was Sleeping

Portraits + Snapshots

Portraits + Snapshots
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2024 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie