31-3-2025 - ALGEMEEN
VI-ster Raymond Mens durft ondanks homoseksualiteit nog naar VS
door: sportingact
Raymond Mens durft ondanks zijn aanhoudende homoseksualiteit nog steeds naar de Verenigde Staten te gaan. “Mijn ervaring is dat homo’s in de VS juist meer en meer geaccepteerd worden.”
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor lhbti’ers die naar de Verenigde Staten willen reizen aangepast en dat leidt tot enige controverse. Volgens EenVandaag twijfelen steeds meer mensen over een reis naar Amerika en Jaap Jongbloed heeft dat gevoel ook, vertelde hij onlangs in de talkshow van Beau van Erven Dorens.
Hoe zit het met Raymond Mens? Durft hij nog wel naar de VS te gaan? “De afgelopen dagen vragen jullie mij geregeld, ook voor de podcast, of ik nog met plezier naar de VS reis, gezien de waarschuwing van de overheid eerder deze week. Ik blijf er sowieso heengaan, want want dat is wel zo handig voor mijn werk. Los daarvan, is mijn antwoord ‘ja'”, zegt hij.
Hij vervolgt op X: “Ten eerste: vanuit de overheid is er geen negatief reisadvies voor lhbti’ers, maar puur de waarschuwing dat je je moet realiseren dat er in de VS andere regels gelden dan hier. Dat lijkt mij een verstandig advies, zeker gezien er in Washington nu een conservatieve wind waait.”
Raymond heeft er geen moeite mee om roze te zijn in de VS. “Voor mij geldt dat ik er in ontzettend veel landen rekening mee hou dat regels en culturen anders zijn dan in Nederland. Hoewel ik me in de VS altijd vrij heb gevoeld, hou ik er continu rekening mee dat Wyoming of Virginia geen Amsterdam zijn. Dat lijkt me gewoon gezond verstand.”
Hij vervolgt: “De waarschuwing van de overheid is gebaseerd op het feit dat de VS vanaf nu enkel ‘mannen en vrouwen’ als geslacht erkennen. Ik begrijp goed dat bijvoorbeeld transgenders dit op z’n zachtst gezegd niet als een warm welkom ervaren en een andere afweging maken.”
Er is ondanks het bewind van Donald Trump juist steeds meer homo-acceptatie, aldus Raymond. “Mijn ervaring de afgelopen jaren is dat homo’s in de VS juist meer en meer geaccepteerd worden.”
“Ook in conservatieve staten barst het van de homo-café’s, ook de Republikeinse partij heeft een homo-afdeling en ook Trump heeft homoseksuele medewerkers (zelfs een minister).”
Overigens wil Raymond zich niet heel erg afficheren als iemand die tot de queergemeenschap behoort. “Ik heb mezelf nooit een onderdeel van welke groep dan ook gevoeld en ik ben niet van plan daar nu mee te beginnen. Maar ik beantwoord graag al jullie vragen en deze dus ook.”
“Lang verhaal kort: ik blijf gewoon naar de VS reizen – zolang ze mij willen hebben natuurlijk. 😏”
[Bron: mediacourant.nl]
Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien