Verhalen Categorie

. korte verhalen 1.283

Geadopteerd 4/19

Geplaatst door: Hans

Ik was dolgelukkig, over vijf weken samen met Marcel op vakantie naar Italië. Eindelijk drie weken alleen met de jongen waar ik smoorverliefd op was.

Dat hij dit niet wist stak mij wel een beetje maar ik durfde hem nog steeds niet te vertellen dat ik op jongens viel en al helemaal niet dat ik verliefd op hem was.

Aan de ene kant vond ik het nog steeds beter om in stilte van hem te houden en dichtbij hem te zijn dan open kaart te spelen en hem verliezen als boezemvriend. Aan de andere kant vond ik dat ik dat eigenlijk niet kon maken en het moest vertellen, iets wat we altijd tegen over elkaar deden. Tot nu toe hadden we geen geheimen voor elkaar. Ik zat weer met een hoofd vol twijfels, wat kon ik nu het beste doen. Ik vond zelf dat ik na de vakantie maar alles aan hem op moest biechten, kon ik gedurende de vakantie nog dicht bij hem zijn.

‘s Maandags op school viel het Rosanne direct op dat ik heel vrolijk en uitbundig was, niet meer die stille Carlo van de laatste tijd. In de eerste pauze kwam ze dan ook direct naar mij toe en kwam naast me in het zonnetje zitten. “Vertel op, wat is er gebeurd om van jouw weer de oude vertrouwde Carlo te maken” vroeg ze. Ik glunderde en zei “Marcel en ik gaan drie weken met zijn tweeën op vakantie naar Italië. Ik kan niet wachten tot het zover is”. Rosanne antwoordde “Ik vind het hartstikke tof voor jullie maar weet Marcel al de reden waarom jij zo blij bent om met hem weg te gaan”. Ik antwoordde niet direct want Marcel en Roel kwamen bij ons zitten. “Hartstikke tof dat je met Carlo naar Italië gaat joh” zei ze tegen Marcel. “Ja, ben ook heel blij dat we van onze ouders mochten” zei Marcel, “En helemaal met het voorstel dat mijn ouders deden gisteravond”. ‘Oh, daar weet ik helemaal nog niets van” zei Rosanne. Marcel keek mij aan en ik antwoordde “Ik zou het net gaan vertellen toen jullie er met zijn beiden aan kwamen lopen, maar ga je gang”. “Nou,” vertelde Marcel “mijn ouders gaan over twee weken naar Italië en ik logeer in die tijd bij mijn broer Lars en zijn vriendin Yvonne. Carlo en ik gaan dan over vijf weken met de trein naar hen toe en zij gaan dan de dag erop terug naar Nederland en laten de tent staan. Wij blijven daar dan drie weken. Lars en Yvonne gaan een week na ons op vakantie en trekken eerst twee weekjes rond. Dan komen ze een of meerdere dagen bij ons op de camping. Wij gaan dan met de trein terug naar Nederland en zij nemen de tent van mijn ouders weer mee terug. Ideaal toch”. “Man, ik wou dat mijn ouders en die van Rosanne dit voor ons bedacht hadden” zei Roel “maar ik denk die ons alle twee nog niet goed genoeg kennen en vertrouwen”. “Ik ben het helemaal met hun eens Roel” zei ik “want wat dat betreft ben je ook niet te vertrouwen”. Ik kreeg een por in de zij van Roel en hij zei “Wacht maar af jochie, wanneer jij met je grote liefde op vakantie zou gaan zijn jouw ouders waarschijnlijk ook wel een beetje ouderwets en voorzichtig”. Ik had het gevoel dat ik een rood hoofd begon te krijgen en was blij dat de bel ging en we weer naar binnen moesten. Roel en Marcel liepen voorop en Rosanne en ik liepen een stukje achter hen aan. “Is het goed dat ik vanmiddag na schooltijd nog even bij langs kom, dan kunnen we er nog even verder over praten” vroeg ik aan haar. “Natuurlijk is dat goed” zei ze “Ik ben om half drie thuis, dan zie ik je wel om die tijd”. Ik glimlachte naar haar en hing met Marcel en Roel de andere gang in naar onze lokalen.

‘s Middags fietste ik rustig naar Rosanne haar huis. Het was toch wel een goed gevoel dat ik met haar over mijn twijfels en gevoelens kon praten. Roel wist ook wel van mijn gevoelens voor jongens maar ik kon er nog niet goed met hem over praten. Hij vond het geen probleem meer dat ik dat met Rosanne wel kon en wist dat ik vanzelf het zou vertellen wanneer ik er aan toe was.

Ik zette de fiets achter het huis tegen de schuur aan en werd begroet door de moeder van Rosanne. “Hallo Carlo, jij bent mooi op tijd, Rosanne kan elk moment eraan komen. Wil je wat drinken?” vroeg ze. Ik zei dat ik wel wat ijsthee wilde en ging heerlijk in het zonnetje zitten. Ik hoorde Rosanne thuis komen en zij kwam naast mij zitten. “Wil je ook ijsthee” riep haar moeder uit de keuken. “Ja lekker mam” antwoordde ze. Haar moeder kwam met twee glazen ijsthee, zette op tafel en zei dat ze even naar de supermarkt ging. “Zo geef me nu maar eens eerlijk antwoord op de vraag die ik je vanmorgen stelde” zei ze. Ik keek haar aan en zei een beetje schuldig “Ik durf het nog niet. Ik ben zo bang dat hij hier negatief op reageert. Misschien nog niet eens op het feit dat ik homo ben, maar wel wanneer ik tegen hem zeg dat ik verliefd op hem ben. Wanneer hij wel positief reageert op mijn homo zijn, dan ben ik bang dat hij niet meer op vakantie wil omdat we samen naast elkaar in de tent liggen. Ik weet überhaupt niet hoe hij over homoexualiteit denkt. Daar hebben we nog nooit over gepraat eigenlijk, dus ik heb geen idee”. Ze keek me aan zei “Vind je dat je eerlijk bent tegenover jezelf en tegenover Marcel om hier over te zwijgen”. “Nee, ik weet wel dat ik op dit moment erg egoïstisch bezig ben. Daarom heb ik besloten om hem te vertellen dat ik op jongens val zodra we terug zijn in Nederland. Aan de hand van zijn reactie vertel ik hem de rest ook. Ik weet dat het niet eerlijk is tegenover Marcel maar ik wil gewoon van drie weken met hem genieten”. “Ik help het je onthouden mannetje” zei ze met een glimlach op haar gezicht. “Ben je het dan ook van plan om het je ouders te vertellen” vroeg ze. “Dat is wel de bedoeling, ik weet dat ik hele ruimdenkende ouders heb en dat ze me zullen blijven steunen zolang ik maar gelukkig wordt. Alleen moet zich wel het juiste moment zich voordoen. Ik durf niet zo maar de kamer in te lopen met de mededeling; Hallo ik moet jullie iets vertellen, ik ben homo. Er moet wel een aanleiding zijn om het te vertellen”. Rosanne lachte en ik liep naar haar toe, omhelsde haar en gaf haar een zoen op de wang. “Je weet niet half wat voor enorme steun je voor mij bent in deze periode. Ik weet niet wat ik anders zou moeten doen” Ik kuste haar nogmaals op het voorhoofd en zei dat ik naar huis moest om voor de laatste proefwerkweek te blokken. Zei ging ook leren en zou me volgende dag wel weer op school zien. De weken waren voorbij gevlogen. De proefwerkweek was voor ons alle vier goed verlopen en we wisten nu al wel zeker dat we allemaal naar 5VWO zouden gaan. Marcel en ik hadden de laatste inkopen gedaan voor de vakantie en waren eigenlijk al een week voor het vertrek klaar om te gaan. We hadden afgesproken om na de rapportuitreiking met ons groepje naar de stad te gaan. Marcel, zijn vriendin Marga en ik gingen rechtstreeks vanuit school naar het centrum van Groningen. Roel en Rosanne moesten eerst even naar huis maar zouden zo spoedig mogelijk komen. Siebe, Steven en hun vriendinnen konden niet want die gingen aan het eind van de middag al met hun ouders op vakantie. Het was de laatste middag samen want morgen vertrok onze trein om even over negen naar Utrecht waar we over moeste stappen op de internationale trein naar Rome. We vonden plek op een terrasje op de Grote Markt en zaten daar heerlijk in de zon te genieten van onze overgang naar 5 VWO en van een herlijk pilsje. Het duurde niet lang voordat Roel en Rosanne er bij kwamen zitten. Het werd een gezellige bedoeling. Op een gegeven ogenblik zei ik dat ik naar huis moest. Ik moest nog wat dingen klaar leggen voor morgen en ik zou vanavond nog met ouders, broer en zus thuis eten. Ik nam afscheid van Roel en Rosanne en wenste hen ook een hele goede vakantie. Roel ging staan, sloeg en arm om heen en fluisterde in mijn oor “Geniet ervan en maak er wat moois van. Er zit meer in dan jij denkt”. Ik keek hem verbaast aan en wilde eigenlijk wel weten wat hij bedoelde maar na een knipoog had hij zich alweer omgedraaid en was bij Rosanne gaan zitten. Ik reed op de fiets naar huis naar mijn ouders. De laatste tijd stond ik minder vaak stil bij het feit wie mijn biologische ouders waren en dat ik mijn vader wel wilde gaan zoeken. Misschien dat ik de laatste drie weken van de vakantie wel wat kon gaan zoeken naar informatie, misschien wel met Marcel samen, maar eerst genieten van een heerlijke vakantie aan de Toscaanse kust.

De volgende morgen kwam Lars, de broer van Marcel, mij van huis ophalen, we legden de spullen achter in zijn auto. Ik nam afscheid van mijn moeder, ik nam haar stevig in de armen en zei dat ze zich geen zorgen hoefde te maken. Ik gaf haar een dikke zoen en zei dat ze pa de groeten moest doen. Ik had vanmorgen vroeg al afscheid van hem genomen voordat hij naar zijn werk ging.

Ik stapte in de auto en zwaaide nog even naar haar. Bij het huis van Lars aan gekomen werd de rest van de spullen ingeladen en gingen we naar het station waar Marga al op ons stond te wachten. Veel tijd om afscheid te nemen hadden ze niet want te trein kon elk moment vertrekken. Ik had al een plekje in de trein gevonden en samen met Lars de spullen in de trein gezet. Marcel en Marga stonden afscheid te nemen en het viel mij op dat het niet leek alsof ze erg verliefd waren. Ze hielden elkaar wel vast en zoenden maar toch leek het een beetje afstandelijk, alsof het iets was wat moest gebeuren. Het afscheid duurde dan ook niet lang en Marcel kwam al snel naast mij zitten in de trein. Ik kon wel zien dat er iets met hem aan de hand was maar ik vroeg er niet naar. Wanneer hij er over wilde praten moest hij dit zelf maar aangeven.

Na dik anderhalf uur kwamen we aan in Utrecht en hadden maar tien minuten om over te stappen op de trein naar Rome. Het was nog een behoorlijk eind lopen want we moesten van perron drie naar perron 15 en dat viel nog best tegen met de toch wel zware bagage. Maar we kwamen toch op tijd aan bij de trein en konden gaan zoeken naar onze plaatsen. Deze hadden we voor de zekerheid maar gereserveerd omdat we geen zin hadden om alle bagage te moeten staan en te moeten zoeken naar twee vrije zitplaatsen. We vonden onze plaatsen in een coupe voor zes personen vlak naast de restauratiewagon. We zaten met zijn tweeën in de coupe, lekker rustig. De trein vertrok op tijd en het was een voorspoedige reis. Vooral het eerste stuk door Zwitserland was prachtig. We keken onze ogen uit in de Alpen, met de trein kom je toch op plaatsen die je met vanuit de auto op de snelwegen niet ziet. Het werd snel donker en we besloten om nog wat te gaan drinken in de restauratiewagen en dan maar proberen om te gaan slapen. Vanaf Keulen zat er een jong stel bij ons in de coupe en het klikte wel aardig, zij moesten in Milaan overstappen op de trein naar Bologna en Rimini. Wij zouden wat biertjes gaan halen en zouden op onze spullen letten. Het werd een hele gezellige avond maar we besloten toch maar om het niet al te laat te maken. We hadden geen slaapcoupe gereserveerd dus het was wel een beetje behelpen met zijn vieren in een coupe en proberen om te gaan slapen. Ik zat bij het raam en Marcel zat naast mij. Volgens mij kan hij op ieder gewenst moment en in iedere houding in slaap vallen want binnen de kortste keren was hij al dromenland. De medepassagiers lagen ook al te dommelen maar ik kon de slaap niet vatten en tuurde naar buiten en zag zo nu en dan in het donker de lichtjes van boerendorpjes voorbij schieten. Marcel hing heerlijk te slapen maar zakte steeds verder overzij zodat hij tegen mij aan kwam te liggen. Hij lag tegen mij aan en half op mijn arm die in slaap begon te vallen. Ik probeerde Marcel wel even wakker te krijgen maar dat lukte niet. Met veel moeite kreeg mijn arm onder hem vandaan maar nu zat ik zo’n rare houding dat ik niet wist waar ik met mijn arm heen moest. De enige manier voor mij om goed te zitten was om de arm om Marcel heen te slaan. Ik draaide iets schuiner zodat ik wat comfortabeler zat en sloeg de arm om hem heen. Wat voelde dat goed om zo te zitten met je stille geliefde, ik wilde dat dit altijd zo zou kunnen. Ik legde mijn hand op zijn borst en voelde zijn hart zachtjes kloppen. Ik streelde zacht over zijn borst en stak voorzichtig mijn vingers tussen twee knopen van zijn overhemd door en voelde zijn gladde warme huid. Ik kreeg er zelf een rilling van zo lekker voelde dat en ik merkte dat er wat begon te groeien bij mij. Ik moest heel voorzichtig zijn en eigenlijk durfde ik niet verder te gaan. Toch overwon het heerlijke gevoel het van mijn angst en ik deed heel voorzichtig een knoopje open zodat ik beter met mijn hand in zijn overhemd kon. Dit voelde fantastisch zo met mijnhele hand op zijn blote huid. Ik had natuurlijk wel vaker zijn lichaam aangeraakt maar dat was altijd tijdens het sporten of in het zwembad. Dit was toch heel wat anders. Verder dan dit durfde ik nu niet te gaan dus ik besloot hier met volle teugen van te genieten. Op een gegeven ogenblik hoorde ik iemand tegen mij zeggen “Carlo, wij gaan weg want we zijn bijna in Milaan en moeten hier overstappen”. Ik opende mijn ogen en zag het stel dat tegenover ons zat opstaan en hun bagage pakken. Ik lag nog heerlijk met Marcel tegen mij aan. Ik schrok ervan dat zij ons zo hadden zien liggen en kreeg een rood hoofd. “Blijf maar lekker liggen joh, nog een fijne vakantie en geniet ervan” zei een van de twee met een knipoog. “Jullie ook een hele fijne vakantie” antwoordde ik en beetje verlegen. Ik haalde mijn hand uit het overhemd van Marcel en maakte hem wakker. “Heb ik de hele tijd tegen je aan gelegen” vroeg hij verbaasd. “Ja, de hele nacht” antwoordde ik “maar ik vond het niet erg hoor, het was heerlijk warm”. Hij keek mij even aan en zei dat het tijd was om ons maar even op te frissen. We gingen naar een kleine douche ruimte waar we na elkaar ons even gingen wassen en tandenpoetsen. Terug in de coupe aten we even een broodje met verse koffie en stuurden een sms’je naar de vader van Marcel met de mededeling dat

we nu uit Genua vertrokken en over ongeveer anderhalf uur op het station van Cecina zouden aankomen. De treinrit langs de kust was adembenemend vooral het eerste stuk waar je over heuvels reed met prachtige vergezichten. Op het station van Cecina stonden de ouders van Marcel al op ons te wachten. We kregen allebei een dikke knuffel van zijn moeder die zei dat ze toch wel blij was dat we zonder problemen aangekomen waren. De autorit naar de camping duurde nog een half uurtje, het was een middelgrote camping in een pijnbomenbos. De camping was van zee gescheiden door een strook bos en een kleine duinenrij. De ouders van Marcel hadden de tent opgezet aan een doodlopend straatje waar nog drie andere tenten stonden. Aan het eind van het straatje zat het hek waardoor je naar het strand kon gaan. We ploften alle twee in een stoel, we waren toch wel vermoeid na de lange reis. De moeder van Marcel vertelde wat er allemaal te doen was op de camping en in het dorpje naast de camping en waar de supermarkt, de markt, de bank enz. waren. De vader zei dat ze ons nu maar even met rust moest laten en vroeg hoe de reis was gegaan. We vertelden wat we allemaal gezien hadden onderweg en dat we kennis hadden gemaakt met een jong stel dat op vakantie ging naar de Adriatische kust. Na de koffie ruimden we onze spullen op in de tent. We moesten vannacht wel in de het voorstuk slapen want de tent wel twee slaapcabines maar een ervan was in gebruik als een rommelhok waar de voorraden en tassen met kleren stonden. We gingen ‘s middags met zijn vieren even naar het strand zodat we wisten waar we langs moesten lopen. Ze dachten zeker dat we het zelf niet allemaal uit konden vogelen maar we lieten de moeder van Marcel maar lekker haar gang gaan. De tassen met kleding van de ouders van Marcel werden ingepakt en in de auto geladen en de rekening werd al vast betaald bij de receptie, ook voor ons, zodat ze morgenvroeg niet hoefden te wachten met vertrekken totdat de receptie open was. ‘s Avonds gingen we uit eten in het dorpje naast de camping wat heel gezellig was. We gingen allemaal vroeg naar bed, Marcel en ik waren uitgeput en de ouders van Marcel wilden vroeg vertrekken naar Nederland. Ik kon niet wachten tot we me zijn tweeën alleen waren. De volgende morgen vertrokken zijn ouders na het ontbijt, eindelijk alleen. Het was al heerlijk warm en Marcel en ik liepen alleen in een sportbroekje rond. Ik bewonderde het prachtige lichaam van hem, zo groot en mooi gespierd met zo’n knappe kop erop. Ik kon hem wel zoenen maar ik hield me in. We hadden voor de eerste dagen genoeg eten want daar had de moeder van Marcel wel voor gezorgd dus konden we doen waar we zin in hadden.

In de tent naast ons stond een gezin uit Assen met twee dochters en een zoon, Klaas, van onze leeftijd. Het klikte goed tussen ons en besloten om ‘s middags met zijn drieën naar het strand te gaan. Daar ontmoetten we nog meer jongeren van onze leeftijd, het was een groepje jongens en meiden die al een tijdje met Klaas omgingen. Het was een leuke groep met Nederlanders, een Zwitser en een Duitse jongen. Het was erg gezellig, er werd gevoetbald op het strand en gestoeid en gezwommen in zee die heerlijk warm was. We besloten om ‘s avonds af te spreken bij de bar van de camping. Het werd dan ook een reuze gezellige avond met zijn allen. Het was half twee toen we terug keerden naar onze tent. We hadden afgesproken dat we samen in één slaapcabine zouden slapen zodat de onze bagage in de andere cabine kon staan, samen met de voorraad eten. We gingen snel................

LOGIN om de rest van het verhaal te lezen...........

LOGIN

Geef een cijfer en je kunt de volgende keer direct zien of je dit verhaal al gelezen hebt!

CIJFER: 8.3

Stem op Geadopteerd 4/19:

Kijk voor meer verhalen van Hans bovenaan aan de rechter kant >>>>>>
Of klik hier om op schrijver Hans te zoeken

Serie delen: -Geadopteerd-

04-06 Geadopteerd 1/19 (8.6)
04-06 Geadopteerd 2/19 (8.5)
04-06 Geadopteerd 3/19 (8.2)
04-06 Geadopteerd 4/19 (8.3)
05-06 Geadopteerd 5/19 (8.8)
05-06 Geadopteerd 6/19 (8.9)
05-06 Geadopteerd 7/19 (8.9)
05-06 Geadopteerd 8/19 (8.7)
06-06 Geadopteerd 9/19 (9.0)
06-06 Geadopteerd 10/19 (9.0)
06-06 Geadopteerd 11/19 (9.1)
06-06 Geadopteerd 12/19 (9.2)
07-06 Geadopteerd 13/19 (9.1)
07-06 Geadopteerd 14/19 (9.1)
07-06 Geadopteerd 15/19 (8.9)
07-06 Geadopteerd 16/19 (9.1)
08-06 Geadopteerd 17/19 (8.8)
08-06 Geadopteerd 18/19 (9.4)
08-06 Geadopteerd 19/19 (9.7)

URL van dit verhaal: http://dlv7430.digigop.nl - mail deze link naar een vriend

2 reacties 1712 bekeken cijfer: 8.3(36)

Jouw Reactie
LOGIN als je een reactie wilt plaatsen

5-6-2015 00:21 In tijden hier niet zo'n goed verhaal gelezen! Inderdaad een dikke 9.

geen foto geplaatst ==========
4-6-2015 22:07 potverdorie , ik was zo mee met het verhaal , dat ik vergat van een cijfer te geven , een negen is wel op zijn plaats , man wat een verhaal , hopelijk komt het goed voor de jongens .

Meer verhalen van
Hans
Op Datum - Sorteren op Titel

Serie delen: -Geadopteerd-
04-06 Geadopteerd 1/19 (8.6)
04-06 Geadopteerd 2/19 (8.5)
04-06 Geadopteerd 3/19 (8.2)
04-06 Geadopteerd 4/19 (8.3)
05-06 Geadopteerd 5/19 (8.8)
05-06 Geadopteerd 6/19 (8.9)
05-06 Geadopteerd 7/19 (8.9)
05-06 Geadopteerd 8/19 (8.7)
06-06 Geadopteerd 9/19 (9.0)
06-06 Geadopteerd 10/19 (9.0)
06-06 Geadopteerd 11/19 (9.1)
06-06 Geadopteerd 12/19 (9.2)
07-06 Geadopteerd 13/19 (9.1)
07-06 Geadopteerd 14/19 (9.1)
07-06 Geadopteerd 15/19 (8.9)
07-06 Geadopteerd 16/19 (9.1)
08-06 Geadopteerd 17/19 (8.8)
08-06 Geadopteerd 18/19 (9.4)
08-06 Geadopteerd 19/19 (9.7)

08-06-15 Geadopteerd 19/19 (9.7)
08-06-15 Geadopteerd 18/19 (9.4)
08-06-15 Geadopteerd 17/19 (8.8)
07-06-15 Geadopteerd 16/19 (9.1)
07-06-15 Geadopteerd 15/19 (8.9)
07-06-15 Geadopteerd 14/19 (9.1)
07-06-15 Geadopteerd 13/19 (9.1)
06-06-15 Geadopteerd 12/19 (9.2)
06-06-15 Geadopteerd 11/19 (9.1)
06-06-15 Geadopteerd 10/19 (9.0)

Alle 19 verhalen van Hans
::: digiGOP.nl :::
Laatste Reacties

login om alle 9826 reacties te lezen...

digiGOP CAMCHAT
verwijder reclame

© digiGOP.nl 2002 - 2024 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie